reklama

Raw, paleo, vita, vege, vegan, pesce, fruta

V každom priemernom news feede priemerného majiteľa účtu na najväčšej sociálnej pasci nájdete denne priemerne asi 157 receptov na jedlá. Už aj stravovanie postihla ebola sobotňajšej noci a pod jej vplyvom sa zrejme všetci dostávajú do tranzu a chleba s masťou a cibuľou začali nahrádzať niečím údajne zdravším z nadpisu článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (150)

Som ani nevedel, čo všetko už v tej strave existuje. Ako zarytý všežravec musím dobre poznať triedneho nepriateľa, takže viem, kto sú vegeteriáni a ich najmilitantnejšia odnož vegáni. To, že existujú aj rawáci som zistil pred pár rokmi a zhruba v tom istom čase mi o vedomie škrtli aj chalani z paleo grupy. Že existujú pescetariáni som zistil dnes poobede a už samotný názov znie zlovestnejšie ako stredoveká sekta, ktorá je tak tajná, že jej členov samozrejme všetci poznáme po mene.

Frutariáni sú údajne prísnejšou odnožou vegánstva a vitariáni zasa vegetariánstva. Ďas aby sa v tom vyznal, asi si urobím kontingenčnú tabuľku v exceli a preženiem ju minimálne tromi shitmi, pardon sheetmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nejdem sa tu zaoberať popisom jednotlivých stravovacích systémov, informácií na webe je viac než dosť, koniec koncov dnes už je každý druhý človek erudovaným odborníkom na stravu. Erudovaným ho robí schopnosť rešeršovať webové stránky, ktoré mu google ukáže, keď zvládne predchádzajúcu náročnú kapitolu a to vpísanie kľúčového slova do okienka vyhľadávača a následné 14 sekundové hľadanie klávesy Enter a jej priam až teatrálne stlačenie.

V spomínanom news feede sa to len hemží receptami zdieľanými, v ktorých niet zaručene ani stopy po mlieku a orechoch. Alebo len po mlieku, prípadne len po orechoch, podľa toho, aký stravovací vietor práve fúka. Som nedávno pozeral zubnú pastu, či už aj tam nie je toto taktné upozornenie a najnovšie sa chystám podozrievavo skontrolovať každý elektro prístroj. Veď čo ak na ňom náhodou nie sú stopy orechov a mlieka, prípadne nie je vyrobený v čínskej fabrike na spracovanie týchto dvoch ťažkých alergénov. Možno v tej fabrike na dennej vyrábajú orechový mliečny nápoj a na nočnej zo zvyškov zasa elektroniku, ktorá zrejme aj preto vydrží len jedno dve použitia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj moji známi sa pekne vyfarbujú a nemusím mať ani prístup na servre NSA, aby som vedel, že:

  • Jana je teraz raw, ale sem tam si šľahne karamelový orgazmus

  • Peter je vitarián, ale potajomky obdivuje grilované rebrá z miestnej reštiky, ktorá si definitívne vyhladenie prasiat vytýčila za neskromný cieľ

  • Alena je vega a kariéru fruta jej na čas prekazili úžasné šišky, ktoré sú mäkké aj na druhý deň

  • Jano už nie je paleo, lebo sa mu z toľkého tuku vyhadzujú vyrážky, teraz na chvíľu ohlásil prestup na miestnu dermatológiu

  • Maja prestala tlačiť tony ovocia, páč pribrala asi 13 kíl, lebo jej nikto nepovedal, že fruktóza je asi najrýchlejšie vstrebateľný cukor a pri jej sedavom zamestnaní je to ako keby sa rovno ládovala glykogénom

  • Martin ... od Martina nedostávam príspevky, lebo mi s tým svojim neustálym menením stravy liezol na nervy a nechcelo sa mi v kuse prepisovať kontingenčnú tabuľku, tak som ho vypol

Ostatných tu radšej ani menovať nebudem, lebo zasa nedostanem za trest celý mesiac ani jeden Like a budem si musieť platiť za reklamu, aj keď Mark Z. tvrdil, že je to zadarmo a vždy bude. Alebo to hovoril len o registrácii?

Som sa dnes tak zadíval na svoj obed a hovorím si, si ty Rolo ešte normálny? Kapustnica s klobásou podbitá smotanou a ako druhé som varil hovädzie na leči a s ryžou. Dobré to bolo, evidentne bolo prasiatko paleo a kravička raw. Nuž a keď zjete klobásu z takého prasiatka a mäso z takej kravičky, nič zlé sa vám nemôže stať. Akurát kyslá kapusta v kombinácii so smotanou môže mať na výsledný efekt svoj názor, ale dve suroviny jednoducho neprebijú väčšinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, či som ešte normálny, keďže môj operačný systém nepodporuje ani jeden z krajných stravovacích softvérov a beží na platforme Jedz-intuitívne-a-makaj-vo-fitku.

Ja si vo svojej neznalosti jednoducho myslím, že pri tom všetkom chorobnom sledovaní toho, čo jeme, sme akosi zabudli na druhú stranu rovnice a tou je výdaj energie. Môj otec dodnes spomína, ako mi na obed, keď som mal 18 rokov, nakrájal celú knedľu a k tomu som dostal kýbeľ maminho maďarského gulášu. A to mi mohol rebrá rátať, taký som bol chudý, lebo som v kuse lietal po vonku.

Dnes sa moji známi zaoberajú hlavne tým, čo a ako zjesť, namiesto toho, aby sa zaoberali tým, ako to vylietať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý extrém je podľa mňa nebezpečný a je úplne jedno, či ide o extrém náboženský alebo stravovací. Vlastne keď sa tak nad tým zamyslím, stravovací extrém vyhladil viac ľudí ako všetci tí, ktorí do raja chcú vstúpiť bránou vyhradenou pre mučedníkov ...

Pozn.: Pri písaní tohto článku som počúval Death, ospravedlňte prosím ten metalový tón

Roland Habara

Roland Habara

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  1x

www.masaznaterapia.sk - odstraňovanie bolestí chrbta, odblokovanie a uvoľňovanie chrbticewww.facebook.com/masaznaterapia Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu