reklama

Karma

Jedna z mojich obľúbených tém a slovo, ktoré v minimálne jednej osobe dodnes vyvoláva triašku (ona vie prečo a vy ostatní hádajte) Najprv si povedzme, čo nie je karma. Karma nie je ani bič, ani nástroj pomsty. Nie je to ani zákon, ani vec, ktorú pocítite v prítomnosti za to, čo ste napáchali v minulosti. Karma nie je lineárna, nie je trojdimenzionálna, nemá hranice, ani smer. Karma nie je ani zlá, ani dobrá. Karma nás nič neučí, ani sa nevykonáva. Karma nie je ostrie meča Stvoriteľa, ktorého občasný zmysel pre uštipačnú spravodlivosť je príslovečný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Asi som teraz poprel väčšinu z toho, čo ste o tomto, čoraz obľúbenejšom pojme, doteraz čítali. O karme sa dozviete v hinduistických, či budhistických spisoch, prípadne v ďalších filozofických, či náboženských dielach. O karme sa hovorí dokonca aj v Novom zákone, napríklad Mt 7:1. Matúš samozrejme nepoužíva pojem karma, zrejme z dovôdu indického copyright-uJ

Základnou koncepciou, odhaliteľnou vo všetkých spisoch pojednávajúcich o karme, je koncepcia príčiny a následku. Definujú karmu ako čin, dokonca slovesný základ slova karma pochádza zo sanskrtu a znamená konanie, počínanie a ešte pár ďalších synoným. Ergo, čo urobíš, to sa ti vráti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre mňa karma znamená základný stavebný prvok univerza. Toho univerza, v ktorom žijeme, dýchame, interagujeme, spíme, sníme, či tvoríme. Predstavujem si ju ako sieť energetických väzieb. Je v nej všetko - naše vzťahy k iným ľuďom (zvieratám, veciam, dejom, situáciám,...), uzlové body, v ktorých dochádza k zmenám životov, potenciály pre tvorenie nových uzlových bodov a väzieb, sú v nej zapísane deje, myšlienky, emócie. Je to štruktúra, ktorú náš egom obmedzený pohľad nevidí a predsa tam je a dáva tvar nášmu fyzickému svetu.

Ľudia sú na tejto sieti navlečení ako korálky a pohybujú sa po vláknach v krivkách zložitých tak, že aj pani topológia tu kývne rukou a radšej ide na panáka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karma nie je lineárna, nesiaha z minulosti, cez prítomnosť do budúcnosti. Karma sa rozprestiera v jednom obyčajnom prítomnom okamihu, pretože koncept času je len jednou z ilúzií, ktorou sme polapení. Je upletená dokonale a so zámerom, ktorý pozná iba Stvoriteľ. Ľudské bytosti sú na tej multidimenzionálnej sieti navlečení ako korálky a ich pohyb je vymedzený jednotlivými väzbami. Predstavte si rovný drôt, na ktorom je navlečená korálka. Teraz ho ohnite do ľubovoľného tvaru, prepojte s inými drôtmi, zrušte predstavu času a povoľte uzdu Vašej euklidovskej predstavivosti a nechajte korálku kĺzať cez spojenia a drôty. Máte to? Chápete to? Asi nie úplne, však? Hovorí sa, že na svete je len pár ľudí, ktorí chápu 9 rozmerný priestorový koncept, a koncept karmy je ešte o pár levelov vyššie, by som povedal. Ľudský mozog je limitovaný zmyslami, ktoré mu dodávajú vnemy, vlastnou štruktúrou a ďalšími parametrami. Nesnažte sa karmu pochopiť, zavrite oči, prestaňte byť nachvíľu dospelí a spustite sa králičou norou do detského sveta, kde neplatia obmedzujúce pravidlá. Snažte sa karmu PRECÍTIŤ. To je to správne slovo. Tak to aj funguje v tejto alternatíve vesmíru. Myšlienka – emócia – fyzické zhmotnenie. Ale pozor, to všetko v jednom elegantnom kruhu. Takže to platí aj tak, že vo fyzickom svete sa niečo udeje, spôsobí to vo Vás emóciu a tá Vás privedie k premýšľaniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko, čo sa Vám v živote deje, je karma. Je to súhrn toho, čo ste vykonali, konáte a čomu svojim konaním zakladáte na budúcu existenciu. Lebo karma nie je lineárna a ani kauzálna. To, čo teraz robíte ako dôsledok svojich činov z minulosti, to Vás zároveň privedie k plodom svojho konania v budúcnosti.

A privedie Vás to tam, kde máte byť, tam, kde Vás Stvoriteľ potrebuje mať. Nenadarmo tí skúsenejší už nehovoria „Ja chcem“, ale „nech sa sa deje Tvoja vôľa“. Párkrát v živote som sa chcel vzoprieť karme a veľmi rýchlo som zistil, kde je moje miesto. A rany z tejto vzpurnosti prameniacej z ega o veľkosti Matterhornu si lížem dodnes. Nie, nikto ma nepotrestal, to len ja som išiel cestou, ktorá bola v sieti vyhradená pre mňa. Išiel som väzbami a uzlami plnými emócií, bolesti, smútku, hnevu, ale aj radosti, šťastia, lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa Vám tento koncept zdá fatalistický, tak prosím. Od fatalizmu nie je ďaleko k pozícii obete, ale takto sa ja necítim. Mne to umožňuje smerovať energiu na to, čo je naozaj dôležité a to je preciťovanie toho, čo je. Nezaujímajú ma minulé životy, ani po nich nepátram. Koniec koncov, nemyslím si, že konkrétne ja, egočlovek Roland Habara mám nejaké minulé životy. Možno moja duša, tá čiastočka Stvoriteľa, ktorá ma oživuje, áno. Tá bola v minulých životoch toto, či ono a v budúcich bude toto a tamto. Ja nie, ja umriem spolu s mojou telesnou schránkou a moje vedomie, emócie, myšlienky a všetko, čo som prežil, budú viditeľné v jednom malom kúsku siete, o ktorej hovorím. Korálka dostane nové šaty a pôjde životom ďalej ako niekto iný. Možno trochu pokornejší a možno nie. A možno nepôjde vôbec, možno je to jej posledná cesta, naplní svoje poslanie a posunie sa do ďalšej dimenzie, odkiaľ bude dávať pozor na tie najťažšie prípady postihnuté celou škálou lekcií, ktoré sama zažila.

Plávame v hustej polievke, ktorej recept pozná len jej autor. Tí, ktorí majú pootvorené tretie oko vidia očami alebo cítia rukami, že sme všetci a všetko spojení. Že pocit oddelenosti je len ďalšia ilúzia, podobne ako čas. Začínajú vnímať psychiku ako platformu, na ktorej sa odráža svetlo stvorenia ako na jednej z myriady fazet. Začínajú chápať, že slobodná vôľa je tiež len jedna z ilúzií, prameniacich z konceptu ega. Ale aby som predišiel obvineniam z nemiestneho fatalizmu, prezradím Vám, že tá sieť, aj keď je už utkaná, je dostatočne ELASTICKÁ a neustále ju môžeme zahusťovať ďalšími väzbami a uzlami. Čo je v podstate to, čo sa aj deje. To sú všetky tie „zbytočné“ emócie, myšlienky a činy. Preto je prechod tým životom občas pekne ťažký, no bodaj by nie, keď je tam vlákno na vlákno ako v perzskom koberci najvyššej kvalityJ

Karmu si nevyberáme, karmu zažívame. A najmä preciťujeme, väzbu za väzbou. Na to sme tu, na to máme fyzické telá s nervovým a endokrinným systémom - aby sme cítili, preciťovali, zažívali.

Verte iba sami sebe a svojim pocitom a myšlienkam a nenechajte sa zviesť žiadnymi učiteľmi, knižkami, ani mnou. Toto je môj pohľad na vec a je rovnako unikátny ako ten Váš a unikátnosť je to, čo nás robí stvoriteľmi. Pretože máme možnosť vidieť svet svojimi zmyslami a dopriať "sebe" aj tomu Stvoriteľovi v nás jedinečný zážitok. A o to tu ide J

Ak sa Vám práve teraz zdá Váš život neznesiteľný alebo na hranici únosnosti, vypnite na chvíľu rozum, predstavte si zložitú sieť a pozrite sa na tú Vašu korálku. Prestaňte myslieť, preciťujte. Ste presne tam, kde máte byť a robíte presne to, čo je pre celú sieť dôležité, aby bola zachovaná jej stabilita, lepšie povedané, jej existencia. Či už to znamená, že ste práve pod jarmom despotického šéfa alebo slepej uličke nejakej zaujímavej závislosti, ste presne na tom mieste, kde ste potrební. Prestaňte hľadať cestu von, neexistuje. Sieť je nekonečná, nedá sa z nej uniknúť. Obráťte svoju pozornosť smerom dnu, tam sa skrývajú poklady - tam v tichu vlastného preciťovania nevyhnutnej bolestnej krásy toho, čo je. A preciťovanie Vám otvorí oči a dá šancu uvidieť ďalší úsek cesty.

„Vpred“, s láskou a pokorou J

Roland Habara

Roland Habara

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  1x

www.masaznaterapia.sk - odstraňovanie bolestí chrbta, odblokovanie a uvoľňovanie chrbticewww.facebook.com/masaznaterapia Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu