Chorí ju pijú, natierajú si a obávam sa, že existuje aj tajná odnož konzumentov, ktorí ju v práškovej forme šňupú.
Je zarážajúce, ako sa dá zarobiť na ľudskej dôverčivosti a najmä lenivosti. Iste, nepopieram, liečivé účinky to zrejme má, aj keď po jednej debate s kamarátom biochemikom sa skôr prikláňam k záveru, že liečivé účinky má aj pitie čistej vody a napríklad dôkladná ignorácia debilného šéfa, ktorý si na podriadených kompenzuje svoje typicky slovenské komplexy.
Kamarát biochemik ďalej tvrdí, že reálna vstrebateľnosť akejkoľvek doplnkovej výživy je rovnaká ako akejkoľvek inej potraviny. Ergo, telo si z toho množstva vyberie, to a koľko aktuálne potrebuje a odtransportuje to ... nevedno kam. Určite nie iba na poranený kĺb. Napríklad. Telo totižto neopravuje seba samé parciálne, ale robí to komplexne, takže očakávať, že pol deci aloe vera gélu mi zapláta práve ten jeden jediný problém, ktorý mám, je ako čakať, že keď chrstnete z diaľky naberačku farby na stenu, zatrie presne len ten jeden fľak, ktorý na nej je.
Marketing je úžasná vec a úhľadne naservírovaný sa oveľa lepšie predáva. Takže vyberieme si z naozaj bohatej ponuky prírody niečo, čo „ľudstvo pozná už niekoľko tisícročí“ (lebo taký kostihoj sme napríklad objavili asi len včera) a „aloe používala už Kleopatra“ (moja starká s úspechom používala čaj zo žihľavy, ale moja starká nebola taká slávna a okrem toho žihľavy je všade dosť a je zadarmo, a to ju ako liečivú rastlinu úplne denominuje) a „aloe obsahuje viac ako 200 účinných farmakologických látok“ (by ma zaujímalo, koľko ich obsahuje napríklad repík lekársky, čaj z ktorého je za babku). Vybranú rastlinu zabalíme do pekného obalu, pripravíme k tomu kopu vymakaných materiálov a preženieme cez multilevel marketing, ktorý je stelesnením túžob každého kariérne orientovaného jedinca s obsedantnou záľubou v obťažovaní svojich priateľov.
A výsledkom je úžasný ... biznis. Zdravie sa dnes predáva lepšie ako pivo na futbale. A najlepšie sa predáva tomu, kto je presvedčený, že nejakým preparátom sa dajú vyliečiť zdravotné problémy, ktoré si postihnutý spôsobil mesiacmi až rokmi kombináciou stresu, nesprávnych stravovacích návykov, absenciou pohybu, relaxu a výdatne mu v tom pomáha celý úžasný marketingový systém založený na ľudskej blbosti.
Denne sa stretávam s ľuďmi, ktorých problémy sú zapríčinené prevažne tým, ako žijú. Ako sa hýbu, nehýbu, ako reagujú na záťažové situácie, koľko majú naložené od života aktuálne a všeobecne. Každý jeden človek je dokonalou ukážkou toho, ako funguje somatizácia v praxi – to, čo máš na psychickej rovine, budeš mať onedlho na tele v podobe nejakej komplikácie. Problém v hlave, problém v tele.
Tí rozumnejší si dajú povedať a zmenou životného štýlu k lepšiemu, zmenia aj svoj zdravotný stav. K lepšiemu. A k tomu je potrebné predovšetkým zmeniť základné stravovacie návyky a začať sa venovať nejakej oddychovej aktivite, napríklad športu a predchádzať zdravotným problémom pravidelnou údržbou tela.
Nedávno ma celkom dožral jeden kamarát, ktorému som pomohol, keď ho seklo v krížoch. Po dvoch týždňoch ho stretnem a na otázku, ako ti je, mi odpovedal, že už oveľa lepšie, ale pomohlo mu definitívne až aloe vera, lebo vieš Rolo, je to dosť drahé, tak to predsa musí liečiť.
Asi v záujme výraznejšieho terapeutického efektu svojej práce budem nútený razantne zdvihnúť ceny ...